Warranty Claim Resolution Rules- CZ
Reklamační řád
I. Úvod
-
Tento Reklamační řád stanoví pravidla a postupy pro podávání a vyřizování reklamací a stížností Klientů společnosti Mortons s.r.o., IČ 045 88 649, se sídlem tř. T. G. Masaryka 1108, 738 01 Frýdek-Místek, zapsané v OR vedeném u Krajského soudu v Ostravě, oddíl C, vložka 64271 (dále jen „Mortons“).
-
Klient Mortons je oprávněn podat reklamaci v případě, že se domnívá, že Mortons nedodržela sjednané smluvní podmínky, nebo nesplnila povinnosti plynoucí z právních předpisů. Reklamační řád se vztahuje nejen na řešení reklamací, ale i stížností, tj. podání, v nichž stěžovatel žádá o ochranu svých zájmů neupravených smluvním závazkovým vztahem se Mortons (např. nevhodné chování). Pro reklamaci nebo stížnost se dále v Reklamačním řádu používá souhrnné označení „reklamace“. Pro Klienta i stěžovatele se v tomto Reklamačním řádu používá souhrnné označení „Klient“.
II. Obecné zásady
-
Tento Reklamační řád stanoví postupy a procesy pro podávání a vyřizování reklamací Klientů.
-
O všech přijatých reklamacích vede Mortons vnitřní evidenci, ve které je zejména, nikoliv však výlučně, uvedena informace o datu přijetí reklamace, o výsledku reklamačního řízení a o informacích předaných Klientovi včetně data a způsobu předání.
III. Náležitosti reklamace
-
Reklamace musí obsahovat níže uvedené údaje:
-
jméno a příjmení / obchodní firmu Klienta,
-
telefonní a e-mailový kontakt,
-
číslo rámcové smlouvy, pokud byla uzavřena,
-
číslo platebního příkazu, ke kterému se reklamace vztahuje
-
identifikaci osoby, vůči které stížnost směruje
-
přesný důvod reklamace, tzn. konkrétní popis problému, který je Mortons vytýkán, spolu s určením, čeho se Klient domáhá,
- kopii smluvní dokumentace či jiné podklady (např. výpis z účtu, kopie příkazu k úhradě, smlouva apod.), kterých se reklamace týkají.
-
-
Pokud je Klient zastoupen na základě plné moci, je vyžadována plná moc udělená Klientem s úředně ověřeným podpisem.
IV. Podání a průběh reklamace
-
Vady plnění je nutné uplatnit reklamací bez zbytečného odkladu poté, co Klient vady plnění zjistil, nejpozději však ve lhůtě stanovené příslušnými smluvními ujednáními a právními předpisy a současně nejpozději v promlčecí lhůtě. Právo na náhradu škody může Klient u Mortons uplatnit ve tříleté lhůtě běžící ode dne, kdy se dozvěděl nebo mohl dozvědět o škodě a o tom, kdo za ni odpovídá. Z promlčených nároků Mortons plnění neposkytuje.
-
Reklamaci lze podat:
-
písemně na adresu sídla Mortons: T. G. Masaryka 1108, 738 01 Frýdek-Místek
-
telefonicky na zákaznické lince: +420 728 450 008
-
písemně na e-mailovou adresu: info@mortons.com
-
elektronickou zprávou zaslanou prostřednictvím informačního systému
-
-
Po doručení je reklamace předána k vyřízení reklamačnímu oddělení Mortons.
-
Lhůta pro vyřízení reklamace činí 30 kalendářních dnů. V případě řešení reklamace z oblasti platebních služeb činí lhůta pro vyřízení reklamace v souladu se zákonem o platebním styku 15 pracovních dnů a začíná běžet dnem doručení reklamace Mortons. Vyřizování reklamací probíhá v pořadí, v jakém byly Mortons doručeny.
-
Brání-li Mortons překážka nezávislá na její vůli odpovědět do 15 pracovních dnů, sdělí Klientovi v této lhůtě překážky, které jí ve včasné odpovědi brání, a odpoví nejpozději do 35 pracovních dnů od data obdržení reklamace, jakož i o dalším zvoleném postupu, zejména o nejbližším termínu, v němž bude reklamace vyřízena. Nebudou-li podklady k reklamaci dodané Klientem kompletní, vyhrazuje si Mortons právo požádat Klienta o doplnění chybějících údajů. Lhůta k vyřízení reklamace dle předchozího odstavce tak začíná běžet až poté, co Klient Mortons dodá veškeré chybějící údaje.
-
Reklamace nebude přijata a dále zpracovávána v případě kdy:
-
nebyl dodržen způsob, forma nebo náležitosti podání reklamace uvedené v čl. 3 a 4 tohoto Reklamačního řádu, a to ani v dodatečné lhůtě, kterou Mortons poskytla pro doplnění nebo opravu podání,
-
ve věci samé bylo zahájeno řízení před soudem nebo rozhodcem nebo již soud či rozhodce ve věci rozhodl,
-
osoba, která podala reklamaci, není Klientem Mortons, nebo je zastoupena zmocněncem na základě nedostatečné plné moci,
-
reklamace se netýká nabízených produktů či služeb Mortons,
-
je podání reklamace zcela zjevné zneužití institutu reklamací a stížností,
-
uplynuly skartační lhůty pro relevantní typ dokumentů.
-
-
V případě, že je reklamace týkající se stejného předmětu podána opakovaně a nepřináší žádné nové skutečnosti, bude reklamace zamítnuta a Klient bude o této skutečnosti písemně informován.
-
Pokud důvody pro odmítnutí reklamace uvedené v tomto Reklamačním řádu odpadnou, Mortons reklamaci vyřídí, přičemž lhůty pro její projednání začnou běžet ode dne, kdy daný důvod odpadl.
-
O výsledku řešení reklamace bude Klient vyrozuměn prostřednictvím emailu či jiným způsobem sjednaným s Klientem. Za den doručení výsledku řešení reklamace se považuje den doručení emailové zprávy anebo převzetí doporučeného dopisu. Pokud email nebo dopis nebude doručen a bude Mortons vrácen jako nevyzvednutý (platí pouze pro dopis) či nedoručitelný, považuje se za den doručení den, kdy byl dopis vrácen na adresu Mortons.
-
Pokud není Klient spokojen s tím, jak byla reklamace vyřízena, může podat odvolání proti rozhodnutí o reklamaci. Toto odvolání podává Klient stejným způsobem, jako v případě podání reklamace. O odvolání proti rozhodnutí o reklamaci rozhoduje jednatel Mortons. Lhůta pro vyřízení je 30 dnů ode dne doručení odvolání.
-
Náklady na vyřízení reklamace nese Mortons. Náklady Klienta spojené s přípravou a uplatněním reklamace nese Klient.
-
V případě nespokojenosti Klienta s vyřízením reklamace je Klient oprávněn obrátit se na:
-
Kancelář finančního arbitra (www.finarbitr.cz), se sídlem Legerova 1581/69, 110 00 Praha 1, pro oblast finančních služeb uvedených v zákoně č. 229/2002 Sb., o finančním arbitrovi, ve znění pozdějších předpisů
-
-
Klient se dále může obrátit na Českou národní banku (www.cnb.cz), se sídlem Na Příkopě 28, 115 03 Praha 1, která je orgánem dohledu nad dodržováním povinností Mortons.
-
Pokud Klient svou Rámcovou smlouvu nebo dodatek, či dílčí smlouvu, uzavřel elektronicky, může využít speciální internetový portál pro řešení sporů on-line založený Evropskou komisí. Jedná se o internetovou stránku, díky které může Klient podat stížnost online pomocí elektronického formuláře, který je k dispozici i v češtině (www.ec.europa.eu/consumers/odr/).
-
V případě mimosoudního řešení sporu není dotčeno právo Klienta obrátit se na soud.
V. Závěrečná ustanovení
-
Postupy stanovené v tomto Reklamačním řádu jsou závazné pro všechny Klienty Mortons, jakož i pro všechny její pracovníky.
-
Reklamační řád je k dispozici na webových stránkách Mortons a na všech pobočkách Mortons.
Tento Reklamační řád je platný a účinný od 7. 5. 2020.